2013. június 23., vasárnap

Sziporka betegsége:(

Ma arra ébredtek a tesómék, hogy a Szipi nyöszörög és mintha nem kapna levegőt:(
Hívtak engem mit tegyenek, mondtam ne gondolkodjanak, hanem irány a Szombathelyi Állatkórház

Gyékényesről kb 2 óra alatt ott vannak, előre odaszóltam...
Kb 2 óra felé értek vissza, a kutyának lassú a pulzusa kb. 64 volt.. aa szíve meg van nagyobbodva, a tüdőben valami átszűrödve... kapott antibiotikumot...
Kardiológiai kivizsgálása javasolt. Kérdem én miért nem csináltak egy ultrahangot vagy szív ultrahangot???
Röntgent csináltak, mert abból látszódott, hogy a szív nagyobb:((

Délután csak itthon tipródtunk-természetesen dög-mondhatnám halál meleg volt-szerintem ez is megviselte a kiskutyát:((
csak nem lett jobban...
em tudtuk, hogy mit csináljuk... az előzményhez azt még hozzá kell tennem, hogy a héten már hányt és Budapesten voltunk vele állatorvosnál, ott azt mondták, hogy rendbe kell jönnie, de azóta  a kutya  leül, nem akar sétálni, mintha kedvetlen és fáradt lenne...

Na.. estére kiderítettük, hogy ki az ügyeletes állatorvos itt Nagykanizsán. Dr. Dezső János volt az, akit a Timi felhívott és és a tünetek, leletek ismeretében azt mondta, hogy a kutyusnak szívizom-gyulladása van, ne is keressünk senkit, azonnal induljuk Budapestre a Budai Kisállatklinikára... nem vették fel a telefont, hívtuk a Dezső doktort, aki visszahívott bennünket a kocsiban, hogy Székesfehérvár közelebb van, ott az Alpha -Vet Állatklinika, odaszólt várnak...
Alpha Vet Állatkórház Székesfehérvár
Kb 1 óra 5 perc alatt Nagykanizsáról indulva  székesfehérvári klinikán voltunk... Nagyon meglepődtem, atalmas komplexum... felszereltség , csak nagyon fiatal orvosok, doktornők...
Vizsgálat után vettek tőle vért kis és nagy vérvizsgálathoz,  kutya kapott infúziót, majd rtg következett... a pulzusa 89 volt..abból kiderült, hogy valóban nagyobb a szíve.... Ultrahang kellene, de nincs aki csináljon...Na erre én mondtam, hogy ezt eddig is tudtuk és akkor most mi lesz, mert ennyit Szombathelyen is mondtak nekünk.. akkor  a doktornő visszajött 5 perc múlva és mondta, hogy az ultrahangos kollegina be fog jönni és csinál ultrahangot...
Vártunk, jött... Szipit kivittük pisilni, közben anyuék is megérkeztek, mert a tesómék akkor már úgy döntöttek, hogy Bp-re mennek vissza...
Az ultrahang egy kész katasztrófa volt.:(
3-an feküdtünk a kutyán, miután teljesen leborotválták a hasán a szőrt. Jó sokáig nézte, nem talált semmit.
A szívét ultrahangozni még nagyobb mutatvány volt..
Na akkor kelletteünk igazán 3-an egy 8 kg-os kutyára:( Én annyira kimerültem, hogy nem tudom elmondani. Remegtek a lábaim,a  kezem.. folyt a víz a fejemről... Már nem tudtuk, hogy sírjuk vagy kínunkban nevessünk-bár nagyon nem volt min..
Már kb éjfél volt, nagyon ki voltunk merülve, Sziporka kiköltözött a kocsiba, én is azt tettem volna a helyébe...
Aztán mi jöttünk megint-közben nagyon sok kutya jött főleg toklásszal a fülében orrába.. hogy ordítottak szegények:( Itt szembesültem vele, hogy milyen veszélyes is lehet:(
Kapott valami injekciót a kanülön keresztül, majd a leleteket is megkaptuk... holnap jó lenne, ha látná valami állatorvos...  Mondtuk, hogy ide fogjuk visszahozni...
Fizettünk, nem keveset,bankkártyával is lehet fizetni, éltünk vele.
Csak hát tudnának segíteni, mindegy mibe kerül...
Aztán kocsiba ültünk, tesómék a kutyával indultak Bp-re, mi meg anyuval Nagykanizsára. Olyan vihar kapott el ennünket a Balato mellett, hogy azt hittem ott halunk meg. Oldalról fújt a szél, hordta az ágakat,a  pályán nem nagyon van közvilágítás:( Szakadt az eső, alig láttam az utat,  a  felezővonal volt  mérce..
Szakaszosan esett, dörgött villámlott.
Aztán 2 óra magasságában Kanizsára értünk. Itt semmi nem esett, száraz volt minden.
Szellemileg nem is fáradtam el annyira, mint fizikálisan, aznapra a kilométerem is megvolt:(
Ennek ellenére nehezen aludtam el, mert a  kiskutya járta  fejemben:((



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése